مطالب از سراسر وب

آی یو (بازیگر)

دنیای اطلاعات: لی جی ایون متولد ۱۶ مه ۱۹۹۳ در سئول؛ که به طور حرفه ای با نام آیو (IU) شناخته می شود خواننده، ترانه سرا، آهنگساز، بازیگر و مدل و ‌تهیه کننده اهل کره جنوبی است. او وقتی یک دانش آموز دبیرستانی بود، به دنبال رویایش برای خواننده شدن در اودیشن کمپانی‌های استعداد یابی مختلفی شرکت کرد. در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک کار آموز وارد کمپانی لئون انترتینمنت شد و فقط پس از ۱۰ ماه دوره کارآموزی در سن ۱۵ سالگی با آلبوم گمشده و یافتن فعالیت خود را در موسیقی کشور کره جنوبی آغاز کرد. آلبوم‌های بعدی او، بزرگ شدن و آیو… آی ام برای او موفقیت‌هایی مهمی به ارمغان آوردند، اما انتشار تک‌آهنگ “روز خوب” (Good Day) از مینی آلبوم واقعی در سال ۲۰۱۰، او را به یک ستاره ملی و مشهور تبدیل کرد. آهنگ “روز خوب” پنج هفته متوالی در صدر چارت گائون قرار داشت و در کنار آهنگ سوییت نایت از وی (کیم تهیونگ) عضو بی تی اس رکورد دار بیشترین مدت زمان باقی ماندن در رتبه‌ی ۱ چارت‌ها است.

آی یو

آی یوتولد: ۱۶ مه ۱۹۹۳
محل تولد: سونگجیونگ-دونگ – سئول – کره جنوبی
پیشه: خواننده – مدل – تهیه کننده – ترانه‌نویس – بازیگر
سبک موسیقی: کی-پاپ – آراندبی – سول
ساز: وکال

آیو با موفقیت آلبوم‌های سال ۲۰۱۱، واقعی+ و آخرین فانتزی، به خواننده ای تبدیل شد که چارت‌های موسیقی کشورش را مال خودش کرده است و همچنین توانست لقب «خواهر کوچک کره» را بدست آورد. سال ۲۰۱۱ همچنین اولین فعالیت آیو در مسیر ترانه سرایی با آهنگ دستم را بگیر را به همراه داشت. این آهنگ برای سریال بزرگترین عشق نوشته شده بود. سومین آلبوم کامل آیو به نام عصر جدید که سال ۲۰۱۳ منتشر شد چهره‌ی بالغ تری نسبت به تصویر دخترانه ای که قبلاً داشت را به نمایش گذاشت و آهنگ‌های متعددی از این آلبوم به لیست ۱۰ آهنگ برتر چارت گائون راه پیدا کرد. با انتشار چوق الف یک گل و چت-شایر به جدا شدن از مسیر اصلی و استایل رایج کی-پاپ ادامه داد و تسلطش روی چارت‌های موسیقی را حفظ کرد. مینی آلبوم چت-شایر اولین آلبومی است که آیو کار ترانه سرایی و تهیه کنندگی کل آلبومش را خودش بر عهده داشته ‌است.
آیو تا به حال ۳ آلبوم کامل و ۹ آلبوم چند آهنگه منتشر کرده است. به عنوان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان سولوی صنعت موسیقی کره جنوبی، که تحت سلطه‌ی گروه‌های پسر و دختر است، آیو از سال ۲۰۱۲ تا کنون در لیست سالیانه‌ی کوریا پاور سلبریتی مجله فوربز کره حضور دارد و بالاترین رتبه‌ی او در سال ۲۰۱۲ با رتبه‌ی ۳ بوده‌است. بیلبورد از آیو به عنوان رهبر همیشگی کوریا کی-پاپ هات ۱۰۰ نام برده است، همچنین بیلبورد از آیو با بیشترین تعداد آهنگ در رتبه‌ی یک این چارت و هنرمندی که بیشترین تعداد هفته را در صدر چارت گذرانده بوده است نام برده.او با آلبوم پالت رکورد موفقیت های خود را شکست.با این آلبوم جوایز زیادی به دست آورد و به عنوان تنها هنرمند کره ای نامش در نیویورک تایمز‌ چاپ شد.از جمله انتشارهای موفق او بعد از پالت (palette) می توان به شعر عشق (Love poem) و بلومینگ (blueming) و هشت (eight) با تهیه کنندگی و‌همکاری شوگا عضو بی تی اس اشاره کرد. طبق صحبت های او در دومین برنامه ASMR آیو که برای دو میلیون شدن کانال یوتیوبش منتشر شد گفت در حال ساخت فول آلبوم جدیدی است و ان را به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی و در بازه زمانی کنسرت هایش (او امسال هیچ کنسرتی نخواهد داشت)یعنی ماه های پایانی سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد کرد. او هم اکنون آرتیست کمپانی EDAM است.رئیس این کمپانی قبلا منیجر (مدیر برنامه) آیو بوده است طبق اطلاعات سازمان توریست کره آیو موفق ترین سولوییست کره ای در جذب گردشگر به کره است. آیو در کنار شغلش در زمینه‌ی موسیقی، در زمینه‌ی مجری‌گری رادیو و برنامه‌های تلویزیون و همچنین بازیگری نیز فعالیت دارد. بعد از نقش دومش در سریال رویای بلند و حضور کوتاه در برخی دیگر برنامه‌های تلویزیونی، آیو در سریال های تهیه‌کنندگان، پسر زیبا، تو بهترینی لی سون شین!، عاشقان ماه نیز نقش بازی کرده‌است. همچنین در سال ۲۰۱۹ در مینی سریال پرسونا و در تابستان آن سال در سریال موفق هتل دلونا بازی کرد. او هم اکنون در حال فیلمبرداری فیلم جدیدی به نام رویا است که در سال ۲۰۲۱ منتشر میشود.این اولین فیلم آیو است.

Lee Ji-eun

در سال ۲۰۱۲ در یک برنامه تلویزیونی که بائه سوزی و یو اینا به عنوان مهمان مخفی آیو حضور داشتن به چگونگی دوستی خود با آیو پرداختن. سوزی و آیو بعد از بازی در سریال رویای بلند بسیار بهم نزدیک شدند و دوستی آن دو یکی از بهترین دوستی ها در کیپاپ تبدیل شد. دو دوست دیگر آیو یعنی سولی و جونگهیون خودکشی کرده اند.آن ها بهترین دوست های یکدیگر بودند.از دیگر دوست های صمیمی آیو میتوان به یو این نا که همسایه آیو هم هست اشاره کرد.

سریال های تلویزیونی

سال عنوان شبکه نقش یادداشت ها
۲۰۱۱ رؤیای بلند کی بی اس۲ کیم پیل سوک بازیگر اصلی
به نمایش خوش آمدید اس بی اس خودش قسمت ۱
۲۰۱۲ رویاهای بلند ۲ کی بی اس۲ کیم پیل سوک قسمت ۱ (کمیو)
سمندر گورو و سایه اس بی اس Pickpocket Jieun قسمت ۶ (کمیو)
۲۰۱۳ تو بهترینی لی سون شین کی بی اس۲ لی سون شین نقش رهبری
پسر زیبا کی بی اس۲ کیم بو تونگ نقش رهبری
۲۰۱۵ تهیه کنندگان کی بی اس۲ سیندی نقش رهبری
۲۰۱۶ عاشقان ماه اس بی اس هه سو بازیگر اصلی
٢٠١٨ آقای من تی وی ان لی جی آن بازیگر اصلی
٢٠١٩ شخصی
هتل دل لونا تی وی ان جانگ مان وول بازیگر اصلی

درباره ادمين

مجید کوهی طراح سایت و دانش آموخته مهندسی تکنولوژی جوشکاری است. وی از بحث و مطالعه در مورد فناوری و فلسفه لذت می‌برد، به سبک زندگی اسلامی علاقه دارد و اوقات فراغتش را با کیهان شناسی، طراحی مدارهای الکترونیکی و زمین شناسی می‌گذراند.
تعداد مقالات: 1525 مقاله تا کنون.

دیدگاهتان را بنویسید

  • آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز با علامت‌ * مشخص شده‌اند.
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش تایید می‌شود.